04 december 2010

sladdtrassel.

Jag är så jävla sömnlös! Trött.
Men roligt då när jag surfar runt på min egen blogg och hittar det här som sökord (ja alltså någon har skrivit det i sök på google och sen hittat min blogg.) "rasmus seebach ritz blogg" känns som den som skrev det letade efter något speciellt. Undra om denne fann det den sökte?
Världen e bra liten va? Eller så kan vi nog sluta gissningsleken för jag tror inte vi kommer få veta vem det är. ;)
I min jakt på sömn har jag även kollat på Bröderna Karlsson. Bra film! Men, sådär jobbig liksom så man blir irriterad. Alltså det e ju en komedi, men förväxlingarna mellan tvillingarna kunde inte vart jobbigare. Tuva Novotny är förövrigt med, jag dog en smula. Men se den, om ni gillar svenskt. Och om inte, så sluta tönta er. Se den ändå!

Hursomhelst. Mika, alias Ittet (stycket, lefreak... you name it) avslutade min kväll med ett skratt så tårarna rann. Eller, okej innan det riktiga avslutet så gjorde dom det. Jag ska verkligen inte outa henne (dig) här, men alltså, fjällvandring?! Kul tjej. Snart kommer hon hem till Sverige så då får vi ungefär lika långt till våra secret lovers. Eller alltså jag har ju flera men... Eller? inte.

Tänkte på en sak. Att vissa människor, kommer in i ens liv. Och liksom stannar, dom fastnar lite innanför. Dit så många andra aldrig tar sig. Som om en liten del av hjärtat alltid är reseverat för just den människan, i just det hörnet. Det är som att det inte går att släppa, helt. För man vill inte.
Som så många gånger förut. "livet är som en näckrosdamm, vi minns bara de underbara blommorna och inte hur unket vattnet var omkring dem." Det är inte mina ord, men dom är bra och kommer fint till pass ibland.

Nu var det länge sen vi sa godnatt.
Ett fint godnatt... Men jag vill liksom säga godmorgon snart!

.mina armar gör ont om dom inte får krama.

solen går ner när jag vaknar.

1 kommentar:

Mkay sa...

En vacker dag ska jag nog ta och fjällvandra trots allt, det känns som att jag borde pröva nu när jag nästan skrytit med att jag gillar det ;)