14 december 2010

radio gaga.

Hon skriver ord jag
kan läsa om och om igen.
Hon säger saker,
som jag inte låtsas höra.
För att få henne att upprepa dom,
om och om igen.

you can call med crazy. but i can call you bitch.
even though it makes no sense. 

Musikhjälpen på tv, på radio och på nätet är bra. Mycket bra!
Människor är snälla och dom önskar faktiskt sjukt bra låtar... I år går pengarna till att motverka handel med barn. Barnarméer, barnbordeller, arbetsläger. Usch orden sticker i mitt hjärta. Hur lågt kan vissa människor sjunka, hur kan dom sova på nätterna? Jag hoppas dom inte kan det.
Jag hoppas däremot att jag kan sova lite nu. Så dagen kan börja och jag hinna få lite ljus innan solen i detta vinterland försvinner alldeles för fort.

.stilla natt.

1 kommentar:

Anna sa...

Musikhjälpen räddade min kvällsvecka förra året, och liksaså i år. Älskar hela grejen och sjukt bra låtar indeed..