08 december 2010

are you for real?

Vill ni veta en sak?
Jag är trött, i ögonen. Dom orkar knappt titta längre, så gud vad skönt det ska bli att få sova lite. Skulle behöva en bra bok dock. Karin Boyes samlade dikter är inte det som krävs för att jag ska få min hunger efter bra läsning stillad. Det enda som finns i bokhyllan som jag inte läst är några deckare, och Hannibal. Men den sista känns inte som den heller skulle ge mig någon sömn, och jag gillar inte riktigt deckare. Inte dom som är olästa i min hylla alla fall. Jag orkar inte kolla på Desperate Housewives heller, för det är så spännande att jag hela tiden måste byta till ett nytt avsnitt, vilket innebär sen sömn. Men hallå, jag var ju trött så varför inte bara sova?! Men (jag gillar ordet men som ni märker) så funkar jag inte så. Efter en natt att fylld av ljud, massa ljus, skrik, stress och svett så måste jag liksom lugna min hjärna med något innan sömnen tar mig.
Boktips?

Om man vill något riktigt riktigt mycket, så säger dom att det kommer ske. Jag vill en sak riktigt riktigt mycket nu. Så gör profeterna nöjda nu och kom hit?

.take me down to the paradise city.

2 kommentarer:

One sa...

Vad gillar du för typ av böcker?

Natalie sa...

bra fråga. fina böcker ;) väl skrivna självbiografer/dokumentär. Men vanlig skönlitteratur typ.