02 november 2010

strulbur.

Jag vaknar alldeles för tidigt på dagarna alltså!
Satte på en film för att kanske kunna somna om. Men jaha, "the kid" ingen film att somna till. Jag har pausat lite i den nu. Men nej det är ingen skräck, den läxan har jag ju lärt mig. Ett tungt jävla drama som är baserat på en sann historia. Den gör ont, i hela kroppen. Skaffa inte barn, om du inte kan lova att älska dom mer än allting annat på jorden. Att dom går före allt, att du lever för dom. I alla fall så pass länge tills dom klarar att leva sitt eget liv. Och att tillägga, när dom kan leva sitt eget liv. Låt dom leva det.

Jag kan alla fall inte slappna av. Så fort jag blundar snurrar hundra miljoner tankar runt i mitt lilla huvud. Vissa finare än andra. Men det som verkar ta upp den mesta tankekraften just nu är hur jag ska få mysipys här hemma i lägenheten. Jag ligger och planerar garderobsstädet in i minsta detalj och vrider o vänder på vart det egentligen är bäst att ha jobbkläderna, trosorna och finskjortan. Alltså, jag känner mig lite tajkon i skallen! Men, det är väl bara att stiga upp nurå. Äta lite frukost, sätta på vacker musik mjuka nöt listan och börja fixa, sortera. Slänga och göra plats. Jag kommer nog bli galen annars?! Har någon lite tur så slänger jag ju såklart inte det jag inte vill ha utan skänker till mer välbehövda ;)
Sen ska jag tända lite ljus. Och känna lugnet ta mig!

Lugnet innan stormen kanske. För ikväll äre lagmöte! tjohoooo.

.i dina ögon.

Inga kommentarer: