18 november 2010

sleepless.

 Det här är tydligen till mig. jag måste helt ha förträngt det för jag minns inte att jag läst det förut. men det låg på min dator. que?
ja, det var lite fint alla fall. tänkvärt kanske.
jag delar!


Känslor finns
därför de är känslor
Känslor kan göra ont,
men är inte farligt i sig
Inte så länge de får finnas
Känslorna talar om för oss
vad vi behöver
fördjupar och ledsagar oss genom
våra behov
och förädlar därigenom
vår djupaste vilja

Det är de undertryckta känslorna som
förvrider våra ansikten, själar och liv.

För känslor kräver uppmärksamhet
och tar sin uppgift på blodigt allvar
Ger sig inte
Får de inte uppmärksamhet på ett sätt,
hittar de ett annat.
 ...

Texten fortsätter. Men mitt word e tydligen slut, så jag kan inte ens kopiera text. Eh, kan nån ge mig en nyckel? Till word alltså... Eller tjaa hela officepaketet tack!
Nej nu ska jag verkligen göra ett försök att somna.
Dumma dator som håller mig vaken!

.godnatt min skatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Får de inte uppmärksamhet på ett sätt, hittar de ett annat."
Dessa ord stämmer förvånadsvärt väl in på dagens samhälle