10 november 2010

snödroppe.

Snö och vitt och grått. Men vet ni? Jag gillart!
Blev fast i dom djupa värmländska skogarna igår, fick ledigt från jobbet (tack tack) för det verkade lite farligt att köra hem. Ja det kanske var lite orutinerat att åka 10mil bort när det varnas om snökaos, men hallå. Ibland måste man liksom bara göra det som vills göra.
Idag gick det däremot att köra hem. Solen kom tillomed fram lite efter vägen och Lotta Brome underhöll mig på radion. Förutom ett litet köstopp på 20min så gick det fin fint. Därför gillar jag nog vintern just idag, när snön är där den ska vara och vägarna är torra och fria från halka liksom.

Nu är jag hemma. Hungrig! O jag har lovat att börja äta, lite oftare. Suck. Min kyl e ju tom, så vad ska jag äta liksom?! Kan nog bli en liten thaibox från Saigon. Men, det e ju lite segt att gå fram o tillbaks, och bilen borde ju få vila lite. Så hur gör jag? Fiskpinnar och pulvermos? ;)
Äsch va tusan. Jag går till Konsum, thaisoppa o kyckling fåre bli! Lite höstigt vintrigt sådära!

Snart är det fredag! Jag längtar lite efter mina små hönor faktiskt så det ska bli underbart att få göra Stockholm med dom alla ♥

Nu avrundar jag med Lisa Ekdahl. Läste igenom lite gamla blogginlägg, och hon verkar vara ett återkommande tema såhär års.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha,, vad gör man inte för kärlek? ;)