25 november 2010

snökaos.

Fina kalla vinterdag tack för att du finns.
Ja, man ska vara tacksam. Och idag har jag ätit ostkaka hos mammi så jag e rätt tacksam. Och glad.
Efter lite kaffe och mys och prat med min bästa lilla Thylle så tog jag bilen till Kumla. Hängde lite i stallet med syster innan mamma kom, och sen blev det en skön promenad med henne, syster och den stora hästen. Han var pigg! Jag hade täten ett tag, men sen tog jag plats bakom hästen och gick med mamma istället.
Friskt är vad det är ute! Mina tår är lite kalla här hemma, fortfarande alltså.

Syster och Langets.
Nu ligger jag här hemma i min sköna soffa och samlar kraft att gå ner i källaren för den där omtalade granslingan med ljus i. Tror balkongen behöver lite ljus.
Imorgon är det fredag och jag ser fram emot att hela eftermiddagen stå och stryka lite gardiner, dricka glögg och bara vara med mig själv. Lyssna på Ulf Lundell och njuta av vetskapen att en hel helg ligger framför mina fötter.
På lördag är det gayfest på Stora Hotellet. Jag hade kunnat vara mer pepp. Fast, ja... Det kan ju mot förmodan bli bättre än det brukar bli. Håll en tumme?

Nu ljusslinga. Och om ni har tur kanske jag även orkar färga håret. Men det är bara ett kanske, sov ju liksom fyra timmar idag. Så är lite trött.

.att vilja med inte kunna.


Nöt och lillNöt julafton 2009.


1 kommentar:

Anna sa...

Tack till DIG bästa Nöt.. :) Det blev inte såå lång stund, men det var mysigt att se dig iaf..:)

Puss puss!