08 november 2010

bleeding.

Woho nu kommer vintern!
Det är freezing kallt ute alltså. Tur att jag har en sån varm jacka :)
Det värsta med vintern är ju halkan, jag hatar denna halka. Jag kan inte gå, jag har aldrig några bra vinterskor och jag rullar knappt igenom rondellerna med bilen för det går liiite sakta.
Herregud, vintern alltså. Den kan vara så vacker, men så jävla hård liksom. Alltså ja kommer ihåg en vinter när Råbban med Å ringde och visst hade hamnat på helt fel sida av vägen och låg där i diket med bilen. Jag vill inte! Sen kommer jag ihåg en annan vinter, när bilen som låg där inte låg där pga halkan. Men det var kallt, det var halt. Och det var ett nytt år som inte alls blev gott.
Dagar som denna kommer lite minnen tillbaka. Jag läste någonstans att livet inte är dom dagarna som går, utan dagarna man minns. Eller va fan, de e ju nån reklam på tv just nu ja, men det är nog lite sant.
Dock är dom fina minnena lite skönare att minnas.

I år bjuder förresten jobbet på julbord. Ett kors i taket, ett bra kors!
För att tänka på nåt annat liksom.

Nu ska jag diska.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra minnen är alltid bättre än de dåliga.. Men dåliga minnen gör de bra så mycket bättre :)