25 januari 2011

romaner.

Jag blir så trött på telefonförsäljare. Ja vem blir inte liksom.
Men den här gången är det Stora Romanklubben som jag är lite bitter över. Grejen är att jag svarar typ aldrig när det e ett okänt "hemnummer" som ringer. Den här gången som var någon gång i sommras bad jag Frida svara, och om det var en försäljare säga att jag inte vill ha nåt och att jag e upptagen. Det lät såhär "A det är Frida i Natalies telefon, ahaaa, mm ett ögonblick!" Men tack min vackra vän. Snubben i luren berättade hursomhelst att jag inte band mig vid någonting och att inget skulle kosta pengar. Jag skulle få två böcker och en film och SEN bestämma om jag ville vara med. Hey gratis e gott så okej om du lovar att det inte kostar något fortsatte jag. Absolut. Men bullshit! Plötsligt kom en bok ala 170spänn, överkomligt. Gav bort den i julklapp. Sen tänkte jag ju inte mer på det där. Men nu kom det två böcker, som jag verkligen vill läsa och som kostar pengar att skicka tillbaka. Ala 255 spänn. Skit samma okej, ja tar dom o loggar in på nätet och går ur klubben. Men nehe nu har jag tydligen bundit mig i 8perioder och det har bara gått 4?! Jävla k-ksugar försäljare. Har lust att stämma jäveln. Men jag får väl logga in varannan vecka och avbeställa alla böcker dom vill skicka mig bara... Fast jag e ju liksom lite av en boknörd så det är lite svårt att säga nej till sån underbar litteratur. But I will stay strong. Jag e ju en fattiglapp, har knappt råd med pocket liksom! ;)

Jaja, idag har jag träningsvärk av alla mina 500 armhävningar jag gjorde igår. Sitter här med en kopp kaffe och funderar på om jag ska låta städningen vara dagens träning. Lagmöte ikväll på jobbet, plus att jag ska få en smarrig liten sallad serverad. Tack tack! ;) Känns som de kan bli en bra tisdag. Trots min bitterhet gentemot teleförsäljare.

.Hva' gØr vi nu, lille du.

promenadklar.

Inga kommentarer: