08 januari 2011

inte mycket för snö.

Vet ni vad jag gillar? Dagar som kan och får fyllas med precis just det som får mig att må bra. Vänner, fina ord. God mat, sol och sand mellan tårna. Uteservering, saftdrickande på en brygga i lugnet. Skratt, kärlek. Omtanke. Äventyr. Lugn och stillhet. Allt detta kan man göra om det är sommar, om utevistelse inte kräver fem lager kläder, klumpiga skor och tjocka vantar som liksom förstör det fina i att hålla handen. Nu har jag ju inte någon att hålla i handen, men det brukar inte vara så svårt att hitta. Eller?
Det skulle även vara fint att vakna, äta fin frukost, ja vi kan säga brunch. Lägga sig under den mjuka filten igen, preppa datan med film och bara ligga där och njuta av bilder och händelser som inte är ens egna. Samtidigt som någon annan förutom jag själv smulade chips i soffan. Det borde inte heller vara så svårt att ordna. Nu har jag ju typ haft lite av den dagen idag. Och jag hoppade över lunch på stan för lite tråkigare grejer, så visst kan väl dagarna fyllas fint trots vinter. Men det är fan inte samma sak.
Jag vill öppna balkongdörren, andas in sol och gräs. Känna salt från havet och njuta av blå himmel.
I need some fucking money så jag kan åka utomlands. Om jag får en inneboende skulle det gå lättare. Alltså jag jobbar ändå på nätterna, och så sover jag när någon annan jobbar. Förslagsvis min syster! Kom hit nu Elin :)

Nåja. Igår klagade jag till min fina lilla vän att telefonen kändes som död. Det klagar jag inte på ikväll. Ikväll klagar jag på att jag hellre hade velat haft riktigt sällskap än sms-sällskap. Fast en liten nöt får sällan som hon vill. Och sen när har "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket" stämt så väl in som nu?
Anna skrev "kvinnor, vi kan inte leva med dem och vi kan inte leva utan dem." Haha ibland kan även hon, det finns nog något djup där någonstans! 

Nu ska jag se lite mer Desperate Housewives, sen försöka somna. Imorgon ska jag hänga med Lillmadde, dmslutspel i mellringe. Det ser jag fram emot! :)

Nu ska ni få ett fint litet kollage, med saker jag saknar. O gillar. Och vill ha mer av.

.pyss.

1 kommentar:

Anna sa...

Så jag har ett djup iaf.. :D Underbart...