03 januari 2011

2lax10.

Början var inte en så kul start på 2010. Jag blev sambolös och kattlös där i februrari/mars nångång. Just då var det inte jättekul, men sen blev allt så mycket bättre.
I mars köpte jag min bil, fick alltså ett lån på halsen samtidigt som hyran skulle pröjsas själv. Men vad är väl pengar mot ett liv, och guuuud vad jag älskar min bil och vad trevliga resor den redan hunnit gett mig! :)
Puss på Pärlan.
Våren kom med en kickstart. Jag och Anna roadtripade till Sthlm och mös lite med Frida. Minns att bönan mest var packad och sen extremt bakis. Ankomst natten gick det även åt ett par flaskor vin, och någon fick ur sig all galla denne känt över någon annan ett bra tag ;)
Våren fortsatte med mycket Annahäng och Frida vär här ibland också. Jag tror jag minns en helg lite mer än någon annan, haha fy faaan vad underbara minnen :D

Sen kom sommaren. Åh vilken sommar sen!
Jag började sommaren i en nercabbad mustang mot vattnet. Solen värmde skönt men den lilla pölen var wai to cold. Men det var en fin dag!
Fast finare dagar skulle komma, och plötsligt befann jag mig i Södertälje av alla ställen.
(Efter en grym kväll och natt på räkbåten med lite jobbarvänner som avslutades på strömpan!)
Försommaren spenderades en del där, tillsammans med ett litet Fino som satte stor prägel på resten av solens dagar ;) Tjejfesterna den sommaren blev lite mer drama än vanligt, men allt jag kunde göra var att fortsätta le.

Södertälje by Night.
Men mitt där under alla Stockholmsbesök och förorts häng ;) så hände något annat. Något som kändes som lite tvunget efter Fridas fina ord var liksom tvunget att ske! Detta innebar att Pride blev ett av dom bättre och Gärdet visade sig vara en grym festivalplats. Nötsmaken log sig igenom även denna vecka precis som jag hade lett mig igenom veckan innan då jag och min little sis var i Malmö och hälsade på Peter! Fanta och ros'e fick under 2010's sommar en ny innebörd. Livet lekte verkligen. Se själva.

Skåne!
Pride.

Sommaren var i år inte slut bara för att Pride var det. Ah men asså shiiiit vilka underbara nätter och kvällar vi fick. Satin hade Örebros bästa uteservering, sjukt nice! Och Ritz var för sommaren övergivet för Strömpis. På Strömpan kunde man sjunga allsång eller kolla på Fashion Pack. Man kunde även om man hade lite tur som jag tydligen hade springa på sjukt heta människor. Share a chair eller bara get totally lost, i någon annan. Trots att ordet dumpad fick en plats bland topp 1000 bästa ord att använda så gjorde det ju inget när livet fortsatte le. Lite sensommar pics kommer här! 


Sen kom hösten, och mitt i allt dump och smajl så så fanns det ännu några fler glädjeämnen. Förutom att jag mest gick runt och längtade till vår familjesemester i Turkiet så förlorade jag med flit på bowling för att få se ett troll le sig tills hon fick läppstift bakom öronen ;) Det har när jag tänker efter blivit många möten, det är omöjligt att skriva om alla nyfunna vänner, bekanta och allt vad som kan tänkas heta. En hel drös heter i alla fall samma och det kan både förvirra och underlätta! ;)
Hursom Turkiet närmade sig med stormfart. Och årets händelse var ett faktum. Varenda dag var som en dröm, solen värmde mig och utsikten på stranden var suverän. Barhänget en kväll förgylldes och bönan som förgyllde tog oss med på äventyr. Sista natten innan avfärd blev också lite äventyrlig, det enda som sög för min del den natten eller ja morgonen var att kvinnan i mitt liv tappades bort! Men herreguuuuud hon skulle ju bara köpa Toy. Sa hon häromdagen. Nåja, jag fick på så sätt sova en timma innan hemresan skulle börja. Jag minns att jag var rätt trött på jobbet den natten. Men så värt det. Kvinnan i mitt liv är förresten en liten överdrift, men bara en liten ;)




Senare delen av hösten fick min bil åka lite till Karlstad. Fin stad, men värmländska alltså?!
Nåja, hösten har gått så jävla fort. Men årets låt som är Natteravn upplevdes live på Ritz tillsammans med Anna och Veysel. Vart han kom ifrån minns jag inte? Well de var en trevlig kväll, där vissa var trevligare än andra.

Sen kom vintern. Och hur mycket kan det snöa egentligen?! Känns som det har snöat minst en liten stund varje dag sen i november. Vinterkoman var ett faktum och den har ännu inte gått över.
Men människor är fina, och möten kan inte bara hoppas över. När något känns, måste man träffas och se. Årets visdom :)
Julen spenderades i lugnets tecken och juldagen 2010 blev inte riktigt lika bra som 2009. Men annandagen var fin,  eller ja morgonen alla fall.
Nyårsaftonen var lite oplanerad. Men den blev kanon. Jag log, åt, drack och skrattade mig igenom natten. Fick en jobbig flickvän på halsen ;) men okejrå, det kan jag ju inte skriva om nu för det hände ju det här året. Så, to bad for you. Fast alltså, nej för fan! inte min flickvän så, tänk efter innan ni suckar.

Jag tänkte att Taio Cruz kan vara lite avslutningsmusik här. Sen kör jag några listor och sen orkar jag inte skriva mer.
Lev väl, och HAPPY NEW YEAR!




Årets artist
  1. Robyn (hon är gudinnan över allt.)
  2. Erik Hassle (ledmotiven till våren/försommaren)
  3. Rasmus Seebach (gjorde årets låt, natterav. att flagga runt!)
Årets stad
  1. Stockholm (ja jag ska flytta dit, nån gång.)
  2. Örebro (bästa sommaren på länge, tack alla uteserveringar!)
  3. Malmö (för det är nära till falsterbo och vi älskar väl wonk?)
Årets happening
  1. Turkiet (bring me back!)
  2. Bilköp (frihet)
  3. Pride (nötsmaken hade ett av dom bästa priden hittills.)
Årets namn
  1. Sofie (hur kan alla heta sofie?! eller sofia?!)
  2. Mikaela (för jag gillart.)
  3. Natalie (vad tror ni?!)
Alltså shiiit nu orkar jag inte skriva mer. Och om jag inte orkar skriva vem skulle då orka läsa. See, it's a win win ;) Men jag har missat så sjukt mycket. Valborg, midsommar, födelesedagar, gröna lund, sjukdomar, break ups, get togheters. Jaja, man kan inte få allt!

.see ya when you get here.

Inga kommentarer: