07 januari 2011

ordning och reda.

Jag har en finne på hakan, den stör mig.
Natten på jobbet gjorde mig trött i benen. Shiit vad skönt att jag inte brukar jobba så många timmar. Men nu är det helg, och vad händer? Inte kör vi alla fall. Inget körandes förrns om tre veckor. Jag vet att ni inte tror på mig, men det e ju sant. Well, imorgon blir det nog lite fotboll i alla fall. Att titta på då alltså. Mina glansdagar är förbi, för länge sen.
Tiden går så sjukt himla fort, vart tar den vägen. På riktigt? Fortast går den även när man sover, och jag är i den där förbannade vinterdvalan som gör att när jag väl somnat har så förbannat svårt att vakna. Och när jag vaknar har jag så svårt att gå upp. Dislike.
Jag är insnöad på Winnerbäck igen. Otippat. Men herregud vad många låtar den mannen har producerat alltså, får han aldrig skrivkramp?

Jag kan ha räknat sekunderna som gick
Mellan ljuset, och åskans dån
Jag kom på mig själv med att undra för ett ögonblick
Om du var på väg hit, eller härifrån
Det tysta ekot är av ett slag för sig
Det kommer ensamt, om det är nåt att ha
Vad du än gör ta inga råd från mig
Jag vet, de fungerar inge bra.

Ibland tänker jag att om mina skrivhänder krampar, kan jag låna andras ord. Ord som ord, dom äger ingen. Bara sammansättningen av dom. Så det där är Lasses verk. Nu ska jag dansa mig pigg, till någon lite mer dansant låt. Sen ska jag ha mysfredag. Och du är välkommen!

.inte mer än rättvist.

1 kommentar:

Anonym sa...

Angående fotboll så kan du än! Postspel om 2 veckor! Vem vet vi kanske är ett utmärkt anfallspar? :) Angående Winnerbäck gör han mycket bra, men även mycket dåligt vilket gör det svårt för mig att gilla honom

/Övertalaren