16 oktober 2010

why?

Igår blev de en blöt kväll! Hamnade på Pitchers och drack hubbabubba drinks... gott sa hon ;) Avslutade kvällen i en soffa framför en dålig film utan text. Inte konstigt att jag somnade?! Dagen idag har således varit rätt trött, och utgången ikväll orkar jag verkligen inte.
Jag trodde jag skulle dö förut, kollade klart på Case 39! Jag tänkte att det var ju mitt på dagen, solen sken och så läskig kunde den ju inte vara liksom. Plötsligt, när jag knappt kan andas för att djävulsungen i filmen har planterat massa getingar i huvet på en snubbe (ja dom kröp ur ögonen på honom) så hör jag något från köket! Fönstret var ju öppet så ja tänkte att de var nog utfrån... Men jag e nu rätt så jävla rädd för jag såg en skugga där inne också! Herreguuuuud. Och så plötsligt flaxar något till och in i vardagsrummet flyger en liten fågel! Jag dog, men återuppstod. Jag gömde mig under filten, öppnade balkongdörren och de lät som den lilla pippin flög ut. Puh. Återgick till filmen, lätt skärrad för att 10 minuter senare inse att fågelmongot inte flygit ut än!! Störda lilla pippi, men en halvtimma senare kunde jag andas ut för då såg jag hur pippin flög ut i det fria.

Nu borde jag verkligen skriva min lilla dialog. Men jag vill vara fri som fågeln så jag orkar liksom inte riktigt. Jag jobbar bäst under press så jag gör den senare ;) Det finns ju alltid en timma efter den här liksom.

Nu ska jag tända lite ljus, ta fram min Ben and Jerrys burk och tänka att jag inte ska tänka. Hela tiden ska jag tänka på det......

.ge mig vingar.

2 kommentarer:

Brallan sa...

jag kommer aldrig att se den filmen.

Natalie sa...

haha, men inte e du väl rädd?