19 oktober 2010

spunk.

Har fastnat framför "skolfront" som visas på teven. Herregud alltså, vad är det för flum som får bestämma vad som får vara ett innehåll i en utbildning? På en grundskola tillomed. Set-metoden verkar uppenbarligen inte vara helt hundra, men jag gillar tanken på livskunskap. Det skulle jag behöva ha lite av tror jag ;)

Idag regnar de, inte helt okej! Mitt hår gillar verkligen inte regn, men jag kan ju ha mössa. Har precis knaprat i mig ett par alvedon och dör ju av tristess här hemma i min sjukstuga så tror jag åker ut och åker lite bil. Med mössa på. Senare är nog mössan av, men myskläder på. Jao.

Igår fick jag alla mina tankar bekräftade.
Det är svårt att i denna tid med tusen olika sociala medier och där var och varannans liv ligger utfläkt på nätet, att vara anonym. Eller att inte hålla sig till sanningen. Ibland är det det som inte sägs eller syns som avslöjar, ibland tvärtom. Nu är ju jag inte knusslig på något sätt, och rätt så jävla förstående. Och kanske ännu mer nyfiken. Och rätt så fylld av tankar.

.men kom då.

Inga kommentarer: