12 maj 2011

öppet brev.

Jag undrar hur du tänker, hur du tror att jag tänker?
Menar du att vi ska chatta? Att jag ska dela mitt liv med dig när jag så tydligt visat att jag inte vill ha dig i mitt liv? När du så tydligt visat att du inte vill ha någon annan i ditt liv än dig själv.
Shit happens all the time, det är sant. Ibland nästan allt som oftast brukar det lösa sig, om man liksom lägger manken till och verkligen vill. Det är inte så nu.
Det är inte jag som vill eller ska ha dina ursäkter, vi valde båda bort. Så inga förlåt, speciellt inte när du inte vet vad ursäkten innefattar. Inga vänförfrågningar, inga mail. Inget låtsas "jag har dåligt samvete", ingenting, jag vill inte ha någonting. Blod må vara tjockare än vatten, men ibland är järnsmaken för stark för att ens kunna andas. Och jag vill andas. Jag lämnar det bakomflutna framför mig, säger hakkuna matatta och ignorerar dig för nu. Som alltid, ingen är nog så bra som jag på att just ignorera. Dig.
Men tack för att hela natten blev som ett slag i ansiktet.
Gör något radikalt, man kan om man vill. Det är aldrig försent.
Eller?

Och ja. Nu var jag för personlig igen. Och lite för arg för mitt eget bästa. För natten var
var jävligt tung, eller tjaa alla fall dom två sista passen. Eller mest det sista. Och så en request som en lavett över strupen.
Magknip av för dåligt ätande, molande axel och ett haltande knä. Hej Natalie 27 snart 28, det går bra nu.
Men bry er inte, det är inget debattinlägg. Inget martyrskap, inget "jag vill att ni lär känna mig bättre". Det är bara ord, en delning som jag vill få ut. So don't matter. Ok?

Nu ska jag gå till tvättstugan, besöka Coop och i väntan på Eurovision ikväll kolla på Krig för fred på SVT-play. Dom blir glada när dom får bomba rätt människor. Jag mår illa, men kan inte sluta titta.

.pick and click.

Ps.Jag skrev det här inlägget (en del av det) imorse egentligen men blogger gjorde någon uppdatering så det gick inte att uppdatera. Om meningen var att jag inte skulle göra det så har jag trotsat den meningen. Man måste göra det ibland, trotsa.
DS.

1 kommentar:

Julia sa...

Vatten är bättre. Helt klart.