20 september 2010

vem i hela världen kan man lita på.

Jaha så har vi inte ett regeringskifte men såväl en hakjon tajkon regering. Oj oj, det här kan sluta exakt precis hur som helst. Människor klagar på Mona Sahlin, det är deras sämsta val och yadi yadi. Men faktum kvarstår ju att sossarna faktiskt fick flest röster av alla... Sverige förändras, så även valresultaten. Jag tror inte det är Monas fel att så många röstar blått, eller svart. Det har med något helt annat att göra. Girgighet. Är inte det en dödssynd förresten? Hursomhelst, nej jag gråter inte blod för att återigen ha en alliansregering, jag anser inte att det påverkar mitt liv så värst mycket vem som är statsminister. Däremot gråter jag blod över att Sverigedemokraterna har en vågmästarroll och kommit in i riksdagen på riktigt. Självklart har människor rätt att vara trött på viss integrationspolitik men SD är främlingsfientliga (no matter what they say) och kan inte på något sätt gynna detta land! Synd att ni som röstade på detta parti fyllt med hat inte insåg det innan det var försent. Det handlar heller inte bara om invandring, bidrag eller höga straff det handlar om alla som är minoritet. Vilket jag anser mig vara, då jag inte är en norm i samhället (nej jag gifter mig nog aldrig med en man). SD är för kärnfamiljer, och som jag alltid har ogillat detta ord! Vad är en kärnfamilj? Och varför är man för den? Gud, ja herre jävla gud. Vad har ni gjort?!?!?

Upprörd. Rörd.
Men det är tur att det finns fina och vackra människor också... Så vi orkar vakna med ett leende ändå. Och somna. Som jag tänkte göra nu, somna alltså.

.förrädare.

Inga kommentarer: