09 september 2010

plusmeny.


"Dagen i dag är en märklig dag.
Den är Din.
Gårdagen föll ur Dina händer,
den kan inte få mer innehåll
än Du redan har givit den.
Morgondagen vet Du ingenting om.
Men dagen idag, den har Du.
Använd Dig av den.
Idag kan Du glädja någon.
Idag kan Du hjälpa en annan.
Kanske Dig själv.
Dagen idag är en märklig dag.
Den är Din."


Haha ja så sant. Egentligen skulle min syster komma hit idag för att lämna en jacka, hämta några liter kvarglömd alkohol och beställa massa ny alkohol ur taxfreekatalogen. Tyvärr vaknade jag inte av hennes sms klockan 13, utan jag vaknade av väckarklockan 13.15 men då var hon ju redan hemma i Kumla. Vilket resulterade i att jag somnade om och gick upp ur sängen halv fem... Tack underbara dag! Iofs var jag ju vaken där mitt i ett tag, lite chockad över att lillasyster numera rakat av sig hela håret... Nej inte hela såklart, och det blev skitsnyggt! Men ändå, modiga unge.
Well när jag fått på mig min mössa, lite kläder och förflyttat mig till soffan med en kopp kaffe (jordens starkaste) var jag redo för Karate Kid. Den nya, jaooo. Jävlar, den var faktiskt bra! Klart sevärd. Kan inte minnas att jag tyckte den gamla var så värst, så plus i kanten för att samma story kan bli än lite bättre :) Piratebay har ju stora problem... Men har lyckats få ner alla avsnitt och säsonger av Tusenbröder nu alla fall, jag tror jag har missat den serien lite så nu har jag ett underbart tidsfördriv innan sömnen tar mig på morgonkvisten!
Ja vissa dagar är ju lite mer givande än andra, men jag låter det vara så. Imorgon när jag vaknar är det helg, ser inte ut att bli så mycket minigolfande dock.. Men varje timma är ett oskrivet kapitel, och någonting händer ju någonstans, frågan är bara var Nöt befinner sig!

Nu ska jag nog duscha. Fräscht är det nya röda!

.flytta mig till stockholm.

Inga kommentarer: