27 september 2010

blåa ögon.

Oh my god, jag har resfeber. Hihi, ja alltså jag ska ju inte direkt långt men det är ändå nåt visst med att flyga. Speciellt eftersom jag varje söndag på lunchrasten har kollat på Mayday. Grattis Nattis! Nu är ungefär alla reportage från 70-talet och det är inte jättemånga olyckor som hänt i Europa, så jag håller väl tummarna ;)
Jag ska strax fixa mig iordning och åka och handla ett par solbrills, jag råkade sätta mig på mina häromdagen. Fy faaaaaaaan! Idag skiner alla fall solen så det passar bra. Ikväll börjar skrivkursen, och även där är jag lite nervös. Det är väl bra med lite vardagshappenings antar jag...

Packa den lilla väskan får jag väl göra imorrn eller på onsdag när jag vaknar eller något. Det känns som jag skulle vilja spendera tisdagskvällen på ett annat sätt än med näsan i garderoben... Jag tror iofs jag ska tvätta, har jag tur tog jag den tidiga tiden. Ska nog checka läget alltså.

Appropå inte så mycket. Men jag fick ju låna Mia Skärringers bok "Dyngkåt och hur helig som helst" Perfekt att ha med på resan liksom. Det är bara det att jag typ läste ut den i ett naffs. Eller, jag har några sidor kvar men jag kan inte spara dom heller. Måste måste måste läsa hennes kloka ord! Det handlar mest om hennes barn, om att inte vara en hellylle morsa med pumps och hur hon bor på en bilfri ö. Men jag kan tänka att hennes krönikor är något av det smartase, finaste och roligaste som har skrivits. Underbara kvinna! Nu tror jag att jag måste läsa dom sista sidorna innan jag börjar dagen på riktigt :)

.vi skulle aldrig säga nej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Boktips: "Slumpen är ingen tillfällighet" av Jan Cederqvist. /14-16