28 september 2010

dan före dopparedan.

Dagen D, eller ja inte resdag men såväl tvätta, fixa, packa, städa så det är fint när jag kommer hem dag. Den värsta dagen! Jag har så sjukt dålig karaktär, och jag tror jag jobbar bäst under press... Så här sitter jag med en kopp kaffe framför en blogg och tänker att jag hinner nog liiite imorgon också. Mellan det att jag vaknar, knaprar åksjukepiller, duschar och väntar på min skjuts. Ja alltså, jag vet att dagen än så länge är ung... Men jag tänker att klockan åtta ikväll vill jag ha det mesta klart, och disken ska vara diskad! Må hända att jag inte orkat stryka alla sommarlinnen men det kan jag faktiskt göra framför teven. Idol it is. Egentligen vill jag helst ha sällskap till det, sällskapssjuka jag, men om jag inte får det så tänker jag stryka, annars skiter jag i det! Herregud, jag har ju inte strukna kläder här hemma så varför skulle jag i hela fridens namn ha det i Turkiet?! Mamma, varför har du gett mig strykångest?! ;)

Idag vaknade jag ganska klarvaken klockan 13! Då hade jag sovit 5.5 timme, med öronproppar i och tyckte väl jag var utsövd. Kollade igenom Ensam mamma söker avsnitten när jag kom hem imorse nämligen Romantik deluxe! Jag som tycker en dejt mest behöver innehålla kaffe, vin eller öl ;) Kanske någon aktivitet, men inte nödvändigt. Bowling eller minigolf är annars ett bra kort! Men jag kanske inte skulle överraska kvinnan jag har känt i 2dagar med en nakenmassage...
Alla fall, efter denna underbara serie så kunde jag inte sluta tänka på hemuppgiften vi fick på skrivkursen. Jag kom på den mest vackra lilla historia där i mitt huvud, och tänkte att jag måste hämta pennan och blocket! (Märta stod ju där i köket och blickade ut genom fönstret...) Men jag orkade inte, och idag hinner jag inte. Jag kan ju inte ens vara med och lämna in uppgiften då jag inte ska vara hemma på en vecka! Åh, nu pirrade de till lite i magen igen. :D

.To be back.

2 kommentarer:

Frida sa...

Hehe.. nä du skulle väl ligga med henne efter 2 h ist för att hålla på att tjafsa med nakenmassage!

Natalie sa...

hahahahaha. nääe?