01 april 2011

hyllad qvinna.

Alanis har sen typ 1995 alltid varit lite av en Gudinna. Jag snodde Johans skiva, och lyssnade i hemlighet. För jag kunde inte riktigt erkänna att jag faktiskt gillade samma som han just då. Jag har kvar skivan, haha jag snottade den. Mamma du kan väl be om ursäkt åt mig ;)
Hursom. Jagged Little Pill är en av dom bästa skivorna som gjorts, alla låtar är bra på den. Helt fantastiska.
Men nu tänkte jag ge er min lista på Alanis topp 5. Ett plus är om ni har Spotify.
  1.  Alanis Morissette – You Oughta Know
  2. Alanis Morissette – Head Over Feet
  3. Alanis Morissette – That I Would Be Good - Live/Unplugged Version
  4. Alanis Morissette – Uninvited
  5. Alanis Morissette – Your House - Hidden Track (bäst acapella)
.king of pain, är också bra.

Inga kommentarer: