12 april 2011

ackord.

Som vanligt när jag inte har något speciellt att skriva så delar jag det någon annan redan skrivit.


I ännu ett kapitel i en livslång längtan bort men aldrig till
står jag och måste kisa hårt
Sanning kan va långsam och på fel adress om man kväver tid
i tron om att man redan varit bäst

Men småstadsfasoner har jag glömt bort och lärt mig att
mina ambitioner är långt bredare.

Stopp en stund och stanna nu vad var det där
för ord son kom ur din mun som du sa att jag förtjäna
Stop en stund var kom du från vad gör du
med mitt arma lilla liv som får mig att lysa som en stjärna

Vägen hit var uppenbar som skriven i en bok med klara svar
med ett språk som träffar innanför
Och ovanför ett golv fyllt med kläder och skydd mot lustars plikt
ligger jag och inspireras.

Inga kommentarer: