05 april 2011

bara en tanke.

Alltså, någon verkar inte så jävla smart att välja sina ord.
Vänner, pratar med varandra. Därför är man vänner, för man tycker om att ventilera sina känslor och få någon annans synpunkt på det hela. Man tror saker, analyserar, diskuterar. Och hoppas att orden man sagt stannar där. Om jag tror något, och i ren panik säger något som kanske låter dumt. Vill jag inte sen höra av människor från månen att det är så och att jag sagt så. Allting står jag inte för, inte allt snack som sker med nära vänner och som bara är tankar som jag råkar sätta ord på. Vänner berättar inte vidare tankar som sanningar, det kan förstöra otroligt mycket. It does.

Jag vill inte se människor jag tycker om må dåligt, vara ledsna eller less.
Ibland finns det tyvärr bara en väg att gå, genvägarna har vuxit igen liksom. Shit happens.
Och det är tråkigt.

En annan jävligt tråkig grej är att pengar ska avgöra så jävla mycket hela tiden.
De suger.

.jag vill ha dig här nu.

Inga kommentarer: