09 augusti 2011

citroner.

Säg det med en bild kan man ju säga ibland, so why not. Ett litet kollage från årets Pride!

klickar man på bilden blir den stor!

Ja Pride ja, "öppet för alla" Men min fråga blir, har det inte alltid varit det? Det som arrangörena menar är att om det är gratis inträde så kan alla stackars människor som inte har råd komma till Pride, eller?! Men vad ska dom göra där inne då? Dricka varma öl för 60kr/lilla flaskan. Stå i kö en timma för att få en hamburgare som inte är värd sina pengar? Nej men dom får väl gå runt i tälten och äta gratisgodis och snacka med politikerna. Absolut. Men nu var det väl kanske så att det inte var just dom som arrangörena menade (åtminstonde var det inte dom som kom...) Vilka vet jag inte men jag kan säga som så att jag såg inte till Drugorna som brukar samla in pengar till Hiven och Aidsen, jag såg inte transorna som med sina 60-tals klänningar brukar känna sig så fria. Jag såg däremot ungefär lika många straighta som homos. Jag höll inte på att komma in på Schlagerkvällen för det var packat med folk som plötsligt blivit sjukt intresserade av Kicki Danielsson. Bajjamajjakön var enorm men inte flirtades det i kön för det, hur kunde man veta om objektet var en av 10%arna liksom? Nej jag flirtade inte för jag behövde inte, men jag såg inga andra som gjorde det heller. Jag är lite besviken över årets pride, hallåååå Vattenfestivalen. Lördagen däremot var grym!
Hade inte min böna kommit och överraskat mig på fredagen i Stockholmo hade jag inte lett nu, tack babe för att du gjorde min Pride! Och tack backstage för att jag fick hänga hos er och dansa med Lili o Susie och dricka iskall billig Heineken.
Nästa år betalar jag gärna ett litet inträde, verkligen!

Jag kanske blev lite neggo nu känner jag, men de var absolut inte meningen. Jag är faktiskt rätt glad, trots sjuk huvudvärk och en kärlek 30mil bort. Man ska se till det man har och inte det man inte har. Jag har ju faktiskt flera timmar kvar till jobb, och kan kolla på massa film o kanske sova lite till. Diska i min egen takt och bara ro om mig själv en liten stund. Pax!

På återseende mina hönor. Imorrn skulle jag vilja åka till Kumla och träffa vänner och bebisar. Men jag ska visst till sjukgymnasten. Känns skönt att jag gjort mina övningar alltså, väldigt skönt. Nooot.

.ttyl.

Inga kommentarer: