10 april 2012

hunger.

Jag vaknar av regnet som slår mot fönsterblecket. Det känns som en blek höst ute men som att kroppen vet att det typ är vår och inte riktigt orkar deppa ihop. Istället låter det mysigt. Istället låter det som att regnet säger åt mig att dricka latte och äta kanelbulle och bara mysa.
Men så det omöjliga i det möjliga.
Jag tror jag ska baka egna bullar, hur svårt kan det vara? Woho pax! Men fan, regnet ja. Vem vill vistas på promenad till affären i detta väder?
Men jag vill ju otroligt gärna käka bulle och kolla på sista avsnittet av 30grader i februari. Hembakt hade vart en klocka för själen, och för känslan att gjort något vettigt med en dag. Att baka måste ju vara vettigt?
Fan. Den här påsken har gjort mig mer sockerberoende än ever ever. Kanske får bli en tomat istället. The end.

.snart skiter jag i människorna.


- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: