28 maj 2012

thinking of you.

Jag har tänkt lite på en grej. Eller egentligen har jag väl tänkt på det rätt mycket, det brukar bli så när man inte riktigt förstår saker. Att man tänker.
Om en människa hela tiden ska försöka anpassa sig till andra, om hen alltid måste bry sig om vad andra säger till hen att göra. Vems liv levs då? Är inte själva meningen med att födas att leva sitt liv och ingen annans? Är det inte ganska mycket upp till omgivningen i form av du och jag att alltid få andra att leva och inte tvärtom?
Är det inte lite märkligt hur vissa hetsar fram sanningar som inte finns eller problem som inte borde finnas, men ändå finns just pga att vissa försöker leva andras liv istället för sina egna?
Det har jag tänkt lite på och jag tror jag föraktar den genen hos människan lite. Jag tror på live and let live. Lev och låt leva.
Och försök verkligen att leva innan du dör! Som Uffe the king sjunger.

Nu ska jag hoppa upp ur min säng och lyssna på Paganinikontraket. Diska, plocka, fixa. Efter en god frukost såklart!

.egot är det ända vi har.


- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: