14 februari 2012

Valentin.

Jag är trött på kommentaren "man firar väl sin kärlek varje dag". Nej det gör man inte. Jag tycker det är vackert att det finns en Alla hjärtans dag där man faktiskt mitt i all stressig, tråkigt och grå vardag kan få komma att tänka på dom som betyder något. Att affärerna sen försöker skapa säljhysteri är väl inte så konstigt, om du däremot försöker sätta pengar på din kärlek är du konstig. Inga affärer utan konsumenter.
En tanke är gratis och så länge ord är det enda vi egentligen har så dela dom. Kostar noll, gör en människa rikare än tusen chokladaskar skulle gjort.

Jag säger inte att det måste finnas en dag som denna. Men jag tycker det är fint att det gör. Även om den säkert mest ger ångest. Kan inte påstå att jag blivit överöst med kärlek, men jag behöver ju inte bli bitter för att någon annan blir det istället? Att se det vackra i nästan allt, en konst som fler borde lära sig.

.kom så gör vi nåt äckligt baby.


- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: