09 februari 2012

Politik.

Jag känner väl att jag kanske ska skriva något om hatet som bubblar inom mig så fort jag hör namnet Fredrik eller Reinfeldt. Eller alliansen. Eller välfärd.
Vi hade en välfärd, den byggdes av människorna i landet genom att alla betalade liiiite mer skatt än nu. Visionen var att ta hand om varandra. Ensam är inte stark! Hur byter man blöja på sig själv när man är dement eller drabbats av en stroke och halva kroppen är förlamad? Nej exakt.
Som om jag inte hatat tillräckligt med allt snuskprat om privatisering, nu har vårat lands överhuvud gjort ett utspel om höjd pensionsålder! Utan att berätta när var och hur. Det är inte det att jag inte tycker att alla som vill ska få jobba, för det tycker jag! Det är det att man inte ska tvingas arbetslägra för att ha råd att dom sista åren av ens liv få njuta av tiden man har kvar. Och helst då innan man blir så gammal att man glömt bort hela sitt liv och ligger och stirrar i taket utan varken tänder eller händer.
Det som också gör mig lätt förbannad är att han inte på något jävla vis berättar var jobben ska komma ifrån?! Imorse satt hans polare (hon fulot i centerpartiet) Annie Lööv och sa att för att fylla dom tomma platserna inom vården kanske vi behöver ta in mer invandrande arbetsskraft. Hur i helvete kan hon säga så när ungdomsarbetslösheten e värre än någonsin?! Ska folk sen aldrig gå i pension kommer den bara öka ännu mer... Nej, ett simpelt förslag Mr statsminister och smurfalliansen. Satsa på vård och skola, höj statusen för samhällsyrkena och vips kommer vi ha fler kompetenta undersköterskor och förskollärare! Alla vet att man börjar med att bygga upp något nerifrån så våga satsa på barnen och samhället istället för den redan så rika individen så har ni snart fler arbetare som kan betala skatt vilket leder till att fler människor kan gå i pension. Punkt.


- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: