27 februari 2012

love shine a light.

Sitter vid datorn och käkar lite frukost och väntar på att de ska ljusna lite. Väntivänt.
Måste liksom gå ut med mat till primadonnan Alvida som bosatt sig i taket på lekstugan... Hon e lite rädd för Dexter, vilket inte e så konstigt för han försöker ju spöa upp na så fort han får chansen. Alla fall, hon bor där ute. Precis vid skogen. Jag kan inte påstå att jag e jätterädd för mörkret, men jag e fan rädd för den här skogen så vill helst slippa att gå ut dit i vargtimmen med bara en ficklampas ljus. På kvällen e det rätt lugnt för då e ju alla vakna i husen runtomkring, men såhär på morgonkvisten så njaaaa. Men nu börjar himlen bli lite blå istället för svart så snart kan även katten där ute få sin frukost.
Appropå djur så har jag sett massor senaste dygnet. På väg till jobbet igår kväll sprang en skitstor räv rakt över rondellen. På motorvägen hem låg det två helt sönderlicade små djur av nån sort mitt på körbanan och när jag svängde in på "grusvägen" så höll jag på att krossa ett gulligt litet rådjur. Då fick jag nästan hjärtsnurp men det gick ju bra och det lilla djuret stod och glodde på mig ett tag, tyckte nog jag var lite vårdslös ;)

Well, utfyllnadstext. I väntan på ljuset... Nu känner jag mig modig nog att möta alla faror där ute. Och sjukt redo att sen gå och somna till Kontoret, hur jag kunde missa det igår är ett mysterium!

.did you ever wish upon a star, and did you wish me.

Inga kommentarer: