25 januari 2012

ring klocka ring.

Det är ibland en himla tur att jag sällan behöver passa tider precis när jag vaknar, för jag vaknar tydligen inte. Idag skulle jag ju träffat Mkay vid 15 men ja fick sovmorgon så vi skulle ses 16. Hon e söt hon. Klockan 16 fick jag ett sms. "kyrkan eller" som alltså syftade på om vi skulle ses där. 16.01 svarade jag att "helvete jag vaknade nu, kollar en buss!!" kl 16.30 parkerade jag bilen på den enda lediga platsen i hela stan och vi sågs vid kyrkan. Men erkänn, rätt imponerande? Däremot hade de inte varit imponerade om det var något livsavgörande som att sköta sitt jobb eller så, i sådana här stunder tänker jag att de e skönt med nattjobb!
På stan var de svinkallt, som alltid på Hindersmässan. Men det var mysigt för det. Jag pruta på en korv (eller ja tanten som sålde prutade åt mig...) köpte en lampa till köket och fick mig en påse nougat av min lille fina bror Robin. Handla av han om ni vill ha godis!!
Vi käka gott på Java och köpte 3betalaför2 grejer på Stadium. En fin dag alltså.

Nu försöker jag få upp värmen genom ett litet plask i badkaret. Läser Fredrik Backman och förundras över hans klockrena krönika. http://fredrik.cafe.se/kronika-74/
Well written! (som vanligt orkar jag inte göra länken klickbar men ni kan väl Ctrl C och i adressfönstret Ctrl V den? Inte så svårt...)

Annars e ja lite i valet o kvalet över hur o när ja tar mig till Gbg men de känns som att jag nog är där fredag kväll. Hur skulle de annars se ut?!

.slå dig fri och gå.


Skickat från min iPhone


Inga kommentarer: