21 september 2011

flytt?

När jag bestämde mig för att Öbo detta år skulle få slipa min parkett i vardagsrummet insåg jag inte att alla möbler måste ut härifrån. Men det påminde ju tanten på kontoret mig om, men intygade att du kommer få veta i gooood tid före. Minst två veckor! Så jag lallade hem och har sen i februari väntat på besked om när dom ska komma, och så idag damp en lapp ner i brevlådan. Med datumet 27/9. Det är på tisdag! Som tur är bor jag ju i Kumla då och slipper höra deras slipningar, men otur även att jag flyttar dit imorrn och mamma och Johan åker till Grekland. Så vem ska hjälpa mig skruva isär soffan och flytta den? Tv-bänken är inte så lätt den heller... Men bokhyllan är redan urplockad och ställd i köket :) Man kan om man vill.
Vilket är ett bra uttryck, man kan om man vill. Och idag vill jag äta BigMac med plusmeny, så det tänker jag åka o inhandla nu. Man får välja hur man ska spendera sina pengar, det gäller att välja rätt! Som med så mycket annat.

.det andra orkar jag inte ens tänka på.

Inga kommentarer: