06 juni 2015

Liv

Jag tror lycka kanske kan vara att "be in peace med livet", att det går upp och ner. Att på något sätt kunna se charmen i inte bara skratten utan även tårarna. Att förstå värdet i att orka sig upp i tung backe samtidigt som fötterna blöder för att sedan göra kullerbytta ner i mjuka vackra grässtrån. O i den nedförsbacken ha samlat kraft för att återigen orka börja trampa sig uppåt. Ekorrhjul.
Kanske kan lycka i livet vara detsamma som acceptansen av skiftningarna i kolsvart och fluffigt rosa. Aldrig beständigt, ständigt flyktigt.
Jag vet inte. Men kanske.

Kanske kunde du ha blivit min lycka istället för olycka. Men kanske hade jag då gett upp det andra. Det som gör att jag blöder men ändå tror kommer ge mig en så jävla skön kullerbytta i slutänden.
Kanske. Kanske inte.
Kanske är det bara jag själv, som är den beständiga lyckan. Antagligen om jag får säga ;)

Sleep tight, eller fuck me hard. Nu.


- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: