20 mars 2012

spret.

Jag vet inte hur många som jobbat natt någon gång eller som inte har det.
Men att göra det, jobba ständig natt 5nätter i veckan och alla veckor om året (nej självklart inte på semestern) gör livet lite märkligt. Man känner sig lite utanför samhället, det sociala vanliga vardagslivet är inte som alla andras. Man blir rätt bra på att vara ensam, på att kolla film, serier och uppdatera sig via sociala medier. Det e rätt skönt kan jag tycka men man kan också bli lite lätt folkskygg. Man kan om man mot förmodan är uppe tidigt (typ 10!) och befinner sig på tex centralstationen bli ståendes med öppen mun och undra var alla människor kommer ifrån. Och hur kan dom vara så pigga? Det är en lite surrealistisk känsla, men en fin känsla. Den får alla fall mig att längta lite efter att bli mer interagerad i samhället. Det verkar så härligt att gå i väg och käka på lunchen (att ens äta på lunchen känns lite lyx). Att på rasten sitta ute i solen. Att komma hem på eftermiddagen med en matkasse, fixa middag och sen ta kväll i soffan utan någon stress hängandes över en att man snart ska iväg.
Nu tar ju jag också kväll i soffan och äter oftast middag men kvällen börjar typ när jag vaknar och således känns de typ som om livet passerat när jag sovit. Detta brukar jag tänka på när jag ska somna, det resulterar i att jag inte kan somna vilket leder till att när jag väl lyckats har lite svårt att kliva upp före typ 16... Odå kanske jag bara sovit 5 timmar.
Men de finns positiva saker och speciellt nu när våren kommit och sommaren är på ingång. Jag kommer snart kunna sätta på zombiemood och ta med täcke och sova i solen på balkongen, det längtar jag till!
Sen längtar jag efter hotellfrukost! Clarion here we come ;) jag längtar även till kommande helg och nästa. Party like it was 2010. Sen äre påsk och en långhelg med mitt hjärta.

Nu ska jag ta kväll. Och ställa larmet på 21 när jag måste stuffa om till uniform. Orka kolla på klockan jämt!

.storebror ser dig, alla ser dig.

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: