19 mars 2012

fattigdom.




Det här är en bild på människor i Sverige som en vacker vårdag sänker sig under mänsklig värdighet för att få en tallrik soppa. För dom har inga pengar, dom har alliansen tagit ifrån dom eftersom alliansen av någon anledning tycker att skattepengarna från folket (du o jag) behövs till bättre saker. Dom själva tex.
Det ger mig kalla kårar. Det ger nig tankar på världens alla ghetton och det ger mig en stark förvarning hur det kommer se ut (mer än det redan gör) inom en otroligt tidig framtid. Om inget görs snarast. Mr Reinfeldt skiter totalt i alla som inte jobbar, han skiter totalt i allting som har med mänsklighet att göra. Fattig mänsklighet, sjuk mänsklighet menar jag då.
Jag blir illa berörd i min själ när vänner på Facebook skriver att vissa väljer sprit och droger framför mat. Fattar ni inte att dom har hamnat där av en anledning?! Och nej alla som vill jobba kan inte jobba. Ska inte vi som ett land, ett folk skydda och rädda dom svaga?! Vad händer med människors hjärtan? Vad har redan hänt?
Det är inte Reinfeldts fel att det ser ut som det gör, det är hans politik och alla ni giriga människor som röstat fram detta. Ni ger hellre bidrag eller välgörenhet än höjer eran skatt 100kr så att fattigdomen i Sverige kan minska. Det finns barn som äter ett mål mat om dagen, skollunch. Sen lägger dom kanske ibland en knäckemacka i fickan för att äta under täcket innan dom somnar. I Sverige. Idag.
Ni äcklar mig! Alliansälskare, och främst då ni som röstar utan att överhuvudtaget kunna klargöra varför.
Tittat en gång till på bilden. Kanske är din moster eller kusin eller kompis där!




- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: