30 december 2011

last night.

Sista jobbnatten det här året. Känns alltid lite vemodigt på något sätt tycker jag. Även om alla nätter är just den sista natten på just det året. Men ändå, vemodigt.
Vi har det alla fall sjukt lugnt här på kontoret, käkar lite överblivna pipparkakor och har tagit lunch tidigare än normalt. Götta!

För kännedom så fortsätter mina sömnproblem lite. Jag tänker nånstans att det kanske kan varit så att jag har haft resfeber á Mikaelas vägnar liksom? Men när jag förhoppningsvis snart får reda på att hon kommit fram tryggt och säkert kanske den släpper och jag kan slappna av och sova jääääätte länge denna fredag? Man vet inte. Men att hon är på andra sidan jordklotet passar mig inte alls, den saken är säker.
När jag vaknar ska jag alla fall åka iväg och shoppa lite till den underbara nyårssupen som äger rum hemma hos mig på nyårsafton ;) Frida den lilla snut(t)en har ju gått och börjat kräkas. Kom igen baby krya!! Förhoppningsvis blir vi 6st runt matbordet alla fall. Kreolsk gryta på menyn, och kocken är jag. Omg. Kan sluta precis hursomhelst, därför har jag köpt sönder mig på systemet så jag kan champagna mig igenom pinsamhetena! Äsch, det kommer bli smarrigt. LillMadde får lite lax, det är tydligen okej att mörda fiskar trots att man är veggo ;)

Nä nu ska jag ta mig en cacaocreme och en pipparkaka till. Det är ju ändå rast! Och jag har prompt sagt nej till McDonalds, hej karaktär! (eller extrem lathet att sätta mig i bilen nu...)

.det blir ingen krönika, årets händelse är Mikaela.

Inga kommentarer: