24 december 2011

Its christmas time.

Nu är del julafton! Snön ligger inte vit och jag skulle kunna ta skinnjacka till kvällens firande men de känns lite väl otraditionellt.
Sova länge på julafton har jag aldrig lyckats speciellt bra med, men kanske för att back in the days blev jag alltid väckt av en lillasyster som kom med sin julstrumpa i högsta högg och tvingade mig att öppna min. Det var oftast en tidning där i, och en påse twist. Efter det var de rätt omöjligt att somna om. Men det e liksom mysigt att vakna tidigt tycker jag, som nattarbetare liksom. Det är fint att få vara med om en hel dag, att jag sen börjar gäspa vid åtta är en smällkaramell som får tas...
Igår kom moster och Peter förbi en microstund. Det var fint! Sen lagade jag sjukt god mat ;) och efter det ännu mer mööööys. Ingen e så bra på mys som jag och M. Oslagbart. Imorgon är det våran sista kväll på mer än en månad. Å n g e s t. Men idag e vi glada! Eller ja, hon sover ju. Får inte väckas före 10! Omg.
Själv så badar jag! Men börjar bli hungrig så ska nog stöka till köket lite. Eggreeere på menyn! (som den där bögen i Norge skulle sagt)

God jul bloggen!

.hade dom inte tjatat så mycket om en grön jul hade vi kanske haft en vit.
- IPhone-inlägg!

Inga kommentarer: