05 september 2012

Lundellis

Blev inte många knop gjorda förut idag. Hur trött kan man va? Så jävla tråkigt. Tur hon finns där och gör mig lite pigg och glad emellanåt :)

Nu är det jobb. Kör Uffe i lurarna. Så svårt att räkna tyst samtidigt som någon annan gör det högt...

"Du vet förälskelsen är en tokig idiot
Du slår igenom dörren i ansiktet på honom men han klämmer in sin fot
När jag ser dig vill jag ta dig till en vingård i Toscana
Till Tangier, till Spiddal, till Vermont, till South Ventara
Allt jag kom hit för, att tända lite hopp
Få det att sjuda och sjunga en stund i din kropp
Det är hårda tider, folk går på knäna, vi måste lämna allt det här igen
Ja, är det inte alldeles klart, min vän?
Du var inte född när jag dansade i gryningen
När visionen tog mig som håller liv i mig är
Gå inte in i det! Det finns ingenting att hämta där!
Bara den stora hungern som aldrig kan mättas, min vän
Du måste köpa ihjäl dig för att få kunna jobba ihjäl dig
Du måste va som alla andra för att dom andra ska se dig
Hur många drömmar har du kvar när du fyllt tjugofem?
Hur många stora planer? Hur många vägar hem?

Vem slåss för Gud idag
Vem slåss för kvinnan, för dom svaga
Allt det där det låter som en gammal riddarsaga
För mycket folk överallt, skogarna dör, haven dör
Allt rusar in vidare i mardrömmen och ingen tycks veta varför
Och förändringarna dom tar hundratals år..."

Inga kommentarer: