26 augusti 2010

jag vet, allt.

Hösten kommer tidigt i år, det ligger i luften. Den sköna varma sommarkvällen med fågelkvitter och låg sol har bytts ut mot sval sval luft. Det doftar mysigt, vackert och friskt men skenet bedrar för myset infinner sig inte. Inte hos mig i alla fall. Jag har kanske inte gjort några större ansträngningar, har inte ens tänt ljusen. Jag är svag och trött och lite bara blääh. Jag vill verkligen inte vara det, nu får jag bli frisk snart! Svea gjorde en insats i målet idag, laget var ju kort om folk.. Som jag hejjade (blinkiblink)! Och som jag inte tror att jag blev friskare av det (ja, hästarna aka vi förlorade). Åkte hem och klämde en kebab med vitlök, gott för magen men fettigt värre. Man får väl unna sig lite när man är sjuk, tänkte jag... Och avslutade med en skumraket.

Ikeakatalogen säger åt mig att pimpa mitt hem! Jag ber till någon liten gudinna att någon kan komma och göra min walkincloset het igen, och att någon annan kan fixa allt som ska fixas. Det är ju såhär med hösten, att jag orkar inte! Därför är det jävligt tråkigt att den kommit en aningens förtidigt. Det är ju inte så att jag är helt nerdeppad, aldrig! Men just idag, och lite igår så har det inte varit så kul. Är det någonsin kul att vara sjuk liksom? Nej just de! Plus att jag har sålt mitt Wii, och jag har inget ps2 till alla mina singstar skivor. Lillasyster har fått tillbaka Sims 3 och ja, jag kan inte kolla mer film liksom. Så vad gör man?! Badar och läser en bok... Ja visst, har faktiskt köpt en ny. "Skynda att älska" med Alex Schulman. Mest ett jävla tjat om hans pappa, men den e inte så tjock så ska ta mig igenom den.

Hursom helst så finns de nog en liten sanning i att allt ordnar sig. Jag hade sjukt mycket räkningar den här månaden, jag menar sjuuuukt! Men så, vann jag några hundringar och allt känns lite lättare :) Dom kan ju behövas när familjen Tajkon drar till Turkland! Haha, det kommer bli en underbar resa. "jag kan flyga, jag är inte rädd". Som jag ska bränna min hud, och som jag ska hoppa i vågorna och SOM jag ska lata mig! Fint att ha något att se fram emot.

Jag trodde jag såg fram emot dig, men jag vet inte längre. Jag är bra, på att sluta känna. Men jag vet inte om jag vill, riktigt än?

Inga kommentarer: