30 april 2015

Dröm

Drömmen inatt. 
Dessa vilda djur. 

Jag är i mammas hus. Ser ut genom glasverandan mot skogen och där kommer alla möjliga vilda farliga djur ut. Inatt var det en tiger, brunbjörn, isbjörn och något mer. Tigern försökte ta sig in i huset men stark som jag är lyckades jag stänga fönstret. 
Katten var ute mitt bland dom vilda djuren som slog sig till ro på gården, men dom var snälla mot den. Plötsligt kommer brunbjörnen mot mig på verandan, den är liten. Typ en unge så jag blir inte ens rädd. Jag tar tag i den och lyfter ut den. Den ler mot mig. 
Jag vaknar. 

Och allt jag kan läsa mig till är att jag har fiender. Alltså please. 
Å andra sidan käkade varken brunbjörnen eller isbjörnen upp mig och dom var rätt söta. Det skulle kunna tolkas som trohet. Men jag tror jag släpper det där istället... Jag har inte tid för drömtydning nu, jag lyssnar på Isfolket. 


.time to shape up, happy festivus.

Inga kommentarer: