06 september 2014

Peace out sistah!

Det är lördag, klockan ringde 04.55. Jag ringde 05 och tog över jouren. Jobbade till typ 08. Somnade och nu är klockan strax över 13. Telefonen är lugn vilket är himla tur för min röst har försvunnit. Jag har feber bakom pannan och hostar förnärmat ungefär varje minut.
Men något vettigt borde jag väl göra? Solen skiner ju ffs. Iofs "jobbar" jag men anyways. Nåja. Det går fler tåg, säkert.

Om 8 dagar är det val. Jag har seriösa nervproblem över det. Vårat land Sverige som är så vackert och så rikt på människor är värda en ny regering! Vi är värda att SD släpper sin lilla makt och att Reinfeldt kryper till korset som förlorare. Vi vill ha Löfven som stadsminister och vi vill ha Gudrun som vågmästare!! Om det är kärlek och visionen om ett starkt land där det alltid finns ett understöd bakom en som önskas vill säga. Men det vill vi väl?!
Först när du börjar se individerna, när du börjar älska istället för att hata. Blir du fri.
Det här är inte bara mitt land. Det här är ditt land! Nu hjälps vi åt att krossa patriarkatet, slänger ut rasisterna och röstar för en rödare och mer solidarsik period. Det är dags nu!



- Posted from my iPhone

Inga kommentarer: