30 mars 2015

Hybris

Jag borde sova men just nu är det lite för många vilt fladdrande tankar i mitt huvud. I min mage. I mitt hjärta.
Typ sådär som att jag behöver inte sova, jag behöver inte äta. Jag behöver ingenting mer än att stirra ut tiden, till nästa gång.

Förutom att min bil har 3st tvåor att släcka inom en månad och att jag kanske borde sparat lite pengar för just sådana ändamål känns det som livet går rätt bra nu. Och jag ler. Och pirrar.
Kurr kurr.

Vad som händer imorgon och dagen efter det och veckorna, månaderna kan ingen någonsin veta. Det går inte. Men som alltid är det dumt att ta ut sorg i förskott, du gråter bara minst en gång för mycket. Lycka däremot, glädje. Förväntan. Den kan tas ut i förskott hundra gånger om, det är bäst att passa på liksom. ;)

Så med dom kloka Nötorden säger jag godnatt.

.fasaden spricker och det växer rosa blommor i betongen.



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: