29 augusti 2014

Vote for love.

Igår somnade jag efter jobbet och slackade mig hela dagen.
Idag (torsdag) jobbade jag 14:45-22:45 och gjorde inte ett jävla vettigt skit alls innan det.
Resultatet verkar ha blivit att jag nu är sömnlös 01:00 och lätt stressad över att klockan ringer 05:30.
Men det är fredag. Jag överlever nog. Det är även Örebro Pride. Ojoj, happy pride liksom. Otroligt sugen.
Som allt. Ellller? Pax att dricka vin alla fall.

Skrev en status idag. Politiken just nu gör människor galna. Arga. Ledsna. Förbannade och upprörda.
Det sägs och skrivs saker i affekt. Det hatas och älskas alldeles för lite. Jag är inte undantag.
Jag skrev.

"Det här med att människor röstar SD för att sätta ner foten mot att andra partier saknar invandringspolitik. Tänk ett steg längre! Enligt SD är kärnfamiljen (mamma, pappa, barn) det enda rätta. Gay-people såna som jag får klara sig själva, glöm att få gifta dig som flata! Eller bög. Vi ska inte få möjligheten att adoptera, insiminera, oklart om ens sambolagen ska gälla något så sjukt som homosexualitet.
Jag är trött och så jävla förbannad! Ni pissar på människor om ni röstar på partier som är fientligt inställda till dom som inte är som klippdockor i Hemmets Journal. Ni pissar på mig.
Tänk efter före denna gång. Vad betyder egentligen något för Dig??"


Hashtag #SVPOL just saying. 

Nu måste jag sova. 

.F!.

Inga kommentarer: