04 september 2008

morgonstund.

Det är inte så lätt att blogga om ingenting eller allting. Vad vill jag dela, vilka läser och varför ska jag skriva på nätet. Så därför har jag inte skrivit så värst mycket. Det händer ju för den delen inte mycket i lilla nötens liv heller som kan ge mig inspiration. För mig är det underbart att skriva om kärleken och hur den gång på gång kan sprudla upp i en dans och få hjärtat att slå, men att skriva om det dagligen och hela tiden är kanske inte så jävla kul att läsa... Fast vem skriver man för? Mig eller dig? Lite av båda tror jag, och lite exhibitionistiskt är det nog att blogga. Exhibitionism står förövrigt för viljan att visa upp sig, gärna naken och gärna blotta sitt kön. Det var inte riktigt så grovt jag menade..

Annars då. Livet rullar och jobbet börjar bli väääldigt jobbigt. Har inte hört nåt om nån intervju heller, lite nervöst med väntan. Vet inte ens om jag vill men nu är det dags att ta sig vidare, på ett eller annat sätt!
Längtar tillbaks till semestern, lata dagar på klippan med kärleken och inga krav eller måsten. Stressen var död och nuet det man levde i, det är ju så det ska vara! Gud vad jag önskar jag var oberoende av pengar eller helt räkningsfri... That's freedom! Då skulle jag inte vara hemma lika mycket som nu ;)

Tiden går, det är morgon och jag ser solen gå upp utanför mitt fönster.
Undrar om stunden när jag står i ett stort kök, med vackert trägolv och fönster ut mot vattnet, och ser på soluppgången med kaffeos i näsan och hennes armar runt min midja e långt bort. Allt jag kan veta är att den kommer närmre och närmre.

Godnatt.

Inga kommentarer: